Az internetes kereskedelemben a hatékony marketing kulcsfontosságú része az értékes és hasznos információkkal rendelkező tartalmak készítése. A PR cikk írás kiemelt szerepet tölt be a keresőoptimalizálásban, mint hatékony kommunikációt előmozdító tényező. A jó PR cikkeket szakértők írják, maximálisan figyelve arra, hogy a tartalmak az érdeklődők tájékozódását szolgálják.
Az olvasó gyakorlatias, objektív, használható információkra kíváncsi, amiket olvasmányos, lényegre törő cikkek közölnek. A statisztikai adatok és az érdektelen mondatok sokasága nem előnyös. Ideális, ha a tájékoztatás szórakoztató is. Fontos arra törekedni, hogy már a szöveg bevezető része felébressze az olvasó érdeklődését, így nagyobb az esélye, hogy tovább fog olvasni.
A világos tájékoztatás mellett, az érintett márka iránti bizalom építése sem elhanyagolható. Szükséges, hogy a tartalom harmóniában legyen a célcsoport jellemzőivel, kérdéseivel. A PR cikk írás elengedhetetlen egy webáruház vagy internetes szolgáltató sikeres működéséhez.