Online pénztárgép vélemények: árak, típusok és további szempontok

Online pénztárgép vélemények

Online pénztárgépet vásárolni vagy bérelni muszáj, de nem mindegy, hogy milyet választasz.

Ez a gép a vállalkozásod egyik legfontosabb eszköze, hiszen az adóhatósági megfelelés, a pénzügyi tranzakciók és a vevőélmény is rajta múlik. Mielőtt döntenél, nézzük meg, milyen típusok vannak a piacon, mekkora árakra számíthatsz és mik a valós visszajelzések róluk!

Milyen online pénztárgép típusok vannak ma a piacon?

A pénztárgépek piaca az elmúlt években sokat fejlődött. Ma már nemcsak a hagyományos értelemben vett „készpénz-gép” létezik, hanem sokkal modernebb, összetettebb rendszerek is. Lényegében 3 fő típust különböztethetünk meg.

1. A hagyományos, egyszerű pénztárgép (klasszikus)

  • Jellemzői: kisebb méret, nyomógombok, monokróm kijelző, beépített nyomtató. Elsősorban készpénzes forgalomra tervezett, egyszerűbb tranzakciókhoz.
  • Ajánlott: alacsony forgalmú, helyhez kötött kisebb boltoknak, akiknek csak a jogi megfelelés (NAV-kapcsolat) a fontos és nincs szükségük komplex funkciókra.
  • Vélemények: általában megbízható a jogszabályi megfelelés szempontjából, de lassú a működése és szinte lehetetlen integrálni modern bankkártya terminállal vagy készletkezelő szoftverrel.

2. Mobil/hordozható pénztárgép (rugalmas megoldás)

  • Jellemzői: beépített akkumulátor, kicsi súly, GPRS/mobilnet kapcsolat. Ideálisak a helyszíni kiszálláshoz, mozgó árusításhoz.
  • Ajánlott: futároknak, piacokon árusítóknak, kisebb szolgáltatóknak (pl. taxik, szépségápolási szolgáltatók).
  • Vélemények: a mobilitás a legnagyobb előny. A visszajelzések szerint, figyelni kell az akkumulátor élettartamára és a kisebb billentyűzet valamint kijelző miatt, nagyobb forgalomnál kényelmetlen lehet.

3. Az intelligens POS rendszerek (a jövő)

  • Jellemzői: nagy, érintőképernyős kijelző, Android vagy speciális operációs rendszer. Gyakran integrálva van a készletkezelő, számlázó és NTAK rendszerekkel. Ez a modern értelemben vett „all-in-one” pénztárgép.
  • Ajánlott: vendéglátóhelyeknek, nagyobb forgalmú kiskereskedelmi egységeknek, ahol fontos a bankkártya elfogadás, a gyorsaság és a teljes integráció.
  • Vélemények: kifejezetten pozitív a visszajelzés a hatékonyság és a vevőélmény szempontjából, de a beszerzési költségük a legmagasabb.

Jól gondold meg, hogy mi mellett teszed le a voksodat! Ebben a döntésben a CMO weboldala is rengeteget tud segíteni a vállalkozásoknak.

Online pénztárgép ár nagyságrendek

Az árak folyamatosan változnak, de érdemes tisztában lenned a nagyságrendekkel, főleg, hogy a piacon ma már sokféle konstrukció létezik (vásárlás, bérlés, lízing).

  • A hagyományos kasszák vételára 80 000 – 150 000 Ft, míg a bérletidíja 4 000 – 7 000 Ft között mozog.
  • A mobil/hordozható termékek beszerzése 120 000 – 200 000 Ft, a bérlése 6 000 – 10 000 Ft nagyságrendileg.
  • Az intelligens POS rendszer kb. 250 000 Ft-tól indul, míg a havidíj 12 000 – 25 000 Ft, gyakran a szoftverhasználattal együtt.

Fontos! Ezek a vételárak nem tartalmazzák az éves szervizdíjat, az esetleges SIM-kártya költséget, valamint a kötelező AEE-átírási és üzembehelyezési díjakat, amik külön kiadásként jelentkeznek.

A vásárlói visszajelzések: mire figyelj?

Amikor más vállalkozók véleményét olvasod, fókuszálj az alábbi kulcsterületekre! Ezek adják a valódi értéket.

Szerviz háttér és a támogatás

A legjobb vélemények azokról a szolgáltatókról szólnak, akik gyors szervizt és 24/7 támogatást nyújtanak. Egy pénztárgép meghibásodása pénzveszteséget okoz. A vélemények alapján vizsgáld meg, mennyire gyors a cseretermék biztosítása és mennyire elérhető a hiba bejelentő vonal!

Integrációs képesség

A modern vállalkozók véleménye egyértelmű. Ha a pénztárgép nem képes összekapcsolódni a bankkártya terminállal, az online számlázó programmal vagy az NTAK-rendszerrel, az plusz adminisztrációt és hibalehetőséget jelent. Kerüld azokat a rendszereket, amik „zártak” és keress integrálható POS szoftvereket!

Szoftverhasználat és frissítések

A felhasználók gyakran panaszkodnak a bonyolult menükre és a nehézkes adatbeviteli folyamatokra. Nézz utána, mennyire felhasználóbarát a szoftver és ki fizeti a jogszabályi változások miatti kötelező frissítéseket! Ez bérlésnél jellemzően a szolgáltató felelőssége, vásárlásnál a tiéd.

Néz szét a CMO weboldalán a legfrissebb kínálat között és válaszd az üzletedhez legjobban illeszkedő csomagot!

Author: seditor