Online pénztárgépet vásárolni vagy bérelni muszáj, de nem mindegy, hogy milyet választasz.
Ez a gép a vállalkozásod egyik legfontosabb eszköze, hiszen az adóhatósági megfelelés, a pénzügyi tranzakciók és a vevőélmény is rajta múlik. Mielőtt döntenél, nézzük meg, milyen típusok vannak a piacon, mekkora árakra számíthatsz és mik a valós visszajelzések róluk!
Milyen online pénztárgép típusok vannak ma a piacon?
A pénztárgépek piaca az elmúlt években sokat fejlődött. Ma már nemcsak a hagyományos értelemben vett „készpénz-gép” létezik, hanem sokkal modernebb, összetettebb rendszerek is. Lényegében 3 fő típust különböztethetünk meg.
1. A hagyományos, egyszerű pénztárgép (klasszikus)
- Jellemzői: kisebb méret, nyomógombok, monokróm kijelző, beépített nyomtató. Elsősorban készpénzes forgalomra tervezett, egyszerűbb tranzakciókhoz.
- Ajánlott: alacsony forgalmú, helyhez kötött kisebb boltoknak, akiknek csak a jogi megfelelés (NAV-kapcsolat) a fontos és nincs szükségük komplex funkciókra.
- Vélemények: általában megbízható a jogszabályi megfelelés szempontjából, de lassú a működése és szinte lehetetlen integrálni modern bankkártya terminállal vagy készletkezelő szoftverrel.
2. Mobil/hordozható pénztárgép (rugalmas megoldás)
- Jellemzői: beépített akkumulátor, kicsi súly, GPRS/mobilnet kapcsolat. Ideálisak a helyszíni kiszálláshoz, mozgó árusításhoz.
- Ajánlott: futároknak, piacokon árusítóknak, kisebb szolgáltatóknak (pl. taxik, szépségápolási szolgáltatók).
- Vélemények: a mobilitás a legnagyobb előny. A visszajelzések szerint, figyelni kell az akkumulátor élettartamára és a kisebb billentyűzet valamint kijelző miatt, nagyobb forgalomnál kényelmetlen lehet.
3. Az intelligens POS rendszerek (a jövő)
- Jellemzői: nagy, érintőképernyős kijelző, Android vagy speciális operációs rendszer. Gyakran integrálva van a készletkezelő, számlázó és NTAK rendszerekkel. Ez a modern értelemben vett „all-in-one” pénztárgép.
- Ajánlott: vendéglátóhelyeknek, nagyobb forgalmú kiskereskedelmi egységeknek, ahol fontos a bankkártya elfogadás, a gyorsaság és a teljes integráció.
- Vélemények: kifejezetten pozitív a visszajelzés a hatékonyság és a vevőélmény szempontjából, de a beszerzési költségük a legmagasabb.
Jól gondold meg, hogy mi mellett teszed le a voksodat! Ebben a döntésben a CMO weboldala is rengeteget tud segíteni a vállalkozásoknak.
Online pénztárgép ár nagyságrendek
Az árak folyamatosan változnak, de érdemes tisztában lenned a nagyságrendekkel, főleg, hogy a piacon ma már sokféle konstrukció létezik (vásárlás, bérlés, lízing).
- A hagyományos kasszák vételára 80 000 – 150 000 Ft, míg a bérletidíja 4 000 – 7 000 Ft között mozog.
- A mobil/hordozható termékek beszerzése 120 000 – 200 000 Ft, a bérlése 6 000 – 10 000 Ft nagyságrendileg.
- Az intelligens POS rendszer kb. 250 000 Ft-tól indul, míg a havidíj 12 000 – 25 000 Ft, gyakran a szoftverhasználattal együtt.
Fontos! Ezek a vételárak nem tartalmazzák az éves szervizdíjat, az esetleges SIM-kártya költséget, valamint a kötelező AEE-átírási és üzembehelyezési díjakat, amik külön kiadásként jelentkeznek.
A vásárlói visszajelzések: mire figyelj?
Amikor más vállalkozók véleményét olvasod, fókuszálj az alábbi kulcsterületekre! Ezek adják a valódi értéket.
Szerviz háttér és a támogatás
A legjobb vélemények azokról a szolgáltatókról szólnak, akik gyors szervizt és 24/7 támogatást nyújtanak. Egy pénztárgép meghibásodása pénzveszteséget okoz. A vélemények alapján vizsgáld meg, mennyire gyors a cseretermék biztosítása és mennyire elérhető a hiba bejelentő vonal!
Integrációs képesség
A modern vállalkozók véleménye egyértelmű. Ha a pénztárgép nem képes összekapcsolódni a bankkártya terminállal, az online számlázó programmal vagy az NTAK-rendszerrel, az plusz adminisztrációt és hibalehetőséget jelent. Kerüld azokat a rendszereket, amik „zártak” és keress integrálható POS szoftvereket!
Szoftverhasználat és frissítések
A felhasználók gyakran panaszkodnak a bonyolult menükre és a nehézkes adatbeviteli folyamatokra. Nézz utána, mennyire felhasználóbarát a szoftver és ki fizeti a jogszabályi változások miatti kötelező frissítéseket! Ez bérlésnél jellemzően a szolgáltató felelőssége, vásárlásnál a tiéd.
Néz szét a CMO weboldalán a legfrissebb kínálat között és válaszd az üzletedhez legjobban illeszkedő csomagot!